Sluit ×
Winkel 
flag_nl
 / Taal 
flag_nl
English
Deutsch
Français
Español
Italiano
Nederlands
Polski
Português
日本 ( Japanese )
Svenska

Unsere deutschsprachigen Shops

Nos boutiques francophones

Nuestras tiendas de habla hispana

Nuestras tiendas de habla italiana

Onze Nederlandstalige winkels

Nasze sklepy mówiące po polsku.

Nasze sklepy polskojęzyczne

私たちの日本語を話す店舗

Våra svensktalande butiker

Kies uw valuta

Creatieve blog van Wunderlabel!

Van Terra on 16-04-2018

De anatomie van een goed ontworpen waslabel

De anatomie van een goed ontworpen waslabel

"Elk waslabel is uniek, alleen consistentie en basisinformatie resulteert in het perfecte label."

Waslabels zijn standaard items als het gaat om retail en branding. Of je nu je eigen kleding maakt of een fabrikant bent, waslabels zijn ‘key’. Want je wilt natuurlijk dat men op de juiste manier jouw creaties verzorgen.

Je kunt heel veel informatie opnemen in een waslabel. Elk waslabel bevat unieke informatie, wat verschilt per artikel. En het bevat standaard informatie over jouw brand.

De anatomie van een goed ontworpen waslabel

Laten we kijken naar onze grote waslabels, waar je het meeste informatie op kwijt kunt. Bovenaan het label kun je een regel met tekst kwijt, het lettertype kun je zelf kiezen. De regels 2 & 3 daaronder zijn ook voor tekst, de lettertype is ingesteld op het font Arial.

Vervolgens kun je kiezen voor maximaal vijf wassymbolen. In dit geval geldt: meer informatie beter. Vaak wil men weten of je het kan wassen, drogen, strijken en hoe, dan heb je er al vier…. We raden dan ook aan om er genoeg te kiezen.

Voor het onderste gedeelte van het label heb je nog eens vier regels voor tekst, deze zijn ook ingesteld op het Arial lettertype.

Zoals we eerder al zeiden, elk waslabel is uniek voor het artikel, alleen consistentie en basisinformatie resulteert in het perfecte label. Denk aan het op dezelfde manier vermelden van je bedrijfsnaam, materialen, wasinstructies, land van herkomst, etc.

Nog een paar ideetjes, buiten de standaard info om…

De website, een slogan, de kledingmaat, het productnummer, of een scherpe tekst zoals ‘Wash when Dirty’ of ‘Made on Earth’, maken het label compleet.

Ben je er klaar voor? Start dan vandaag nog met het designen van jouw waslabels!

Met de nieuwsbrief van Wunderlabel mis je niets meer!

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwe creatieve instructies, tips en inspiraties? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en profiteer onder andere van onze geweldige acties!