De anatomie van een goed ontworpen waslabel

 

“Elk waslabel is uniek, alleen consistentie en basisinformatie resulteert in het perfecte label.”

 

Waslabels zijn standaard items als het gaat om retail en branding. Of je nu je eigen kleding maakt of een fabrikant bent, waslabels zijn ‘key’. Want je wilt natuurlijk dat men op de juiste manier jouw creaties verzorgen.

 

Je kunt heel veel informatie opnemen in een waslabel. Elk waslabel bevat unieke informatie, wat verschilt per artikel. En het bevat standaard informatie over jouw brand.

 

 

Laten we kijken naar onze grote waslabels, waar je het meeste informatie op kwijt kunt. Bovenaan het label kun je een regel met tekst kwijt, het lettertype kun je zelf kiezen. De regels 2 & 3 daaronder zijn ook voor tekst, de lettertype is ingesteld op het font Arial.

 

Vervolgens kun je kiezen voor maximaal vijf wassymbolen. In dit geval geldt: meer informatie beter. Vaak wil men weten of je het kan wassen, drogen, strijken en hoe, dan heb je er al vier…. We raden dan ook aan om er genoeg te kiezen.

 

Voor het onderste gedeelte van het label heb je nog eens vier regels voor tekst, deze zijn ook ingesteld op het Arial lettertype.

 

Zoals we eerder al zeiden, elk waslabel is uniek voor het artikel, alleen consistentie en basisinformatie resulteert in het perfecte label. Denk aan het op dezelfde manier vermelden van je bedrijfsnaam, materialen, wasinstructies, land van herkomst, etc.

 

Nog een paar ideetjes, buiten de standaard info om…

De website, een slogan, de kledingmaat, het productnummer, of een scherpe tekst zoals ‘Wash when Dirty’ of ‘Made on Earth’, maken het label compleet.

 

Ben je er klaar voor? Start dan vandaag nog met het designen van jouw waslabels!

Follow and share!
Facebook
Facebook
Instagram
Pinterest
Pinterest

Geef een reactie

Enjoy this blog? Please spread the word!